הפרשן אריאל כהנא: "גם לתקשורת יש אחריות"

    מהדורת הבוקר No Comments on הפרשן אריאל כהנא: "גם לתקשורת יש אחריות"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן המדיני אריאל כהנא, שוחח עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר (שלישי) והתייחס תחילה לעמדה העולמית ביחס למלחמה בישראל. "האשראי המדיני בתוקפו, אבל הקרב ההסברתי נהיה יותר קשה ככל שהזמן עובר והעולם נחשף לתמונות מעזה. מסתובבות יוזמות להעברת עזתים למצרים ויש דיבור כזה בארה"ב שיכולה להפעיל מנופי לחץ כלכליים".

    על המחדל המודיעיני: "ההתרעה הכי חשובה בעיני זו אותה נגדת באוגדת עזה שאמרה בדיוק מה הולך לקרות אבל המפקד שלה אמר שזה לא הולך לקרות. היו עוד כל מיני דברים. הייתה גם את המצגת ביולי שתיארה בדיוק את זה. בעיני הבעיה היא לא שם, אלא במוח האנושי, זה בגדר 'עיניים להם ולא יראו'".

    לדבריו: "דווקא כתוצאה ממלחמת יום כיפור החשש שאנחנו בקונספציה היה קיים בזמן אמת. הייתה לי פגישה עם קצין בכיר ביום חמישי שלפני התקיפה והצגתי בפניו את הספקנות שלי ביחס למודיעין הצה"לי בכלל. הוא קם מהכיסא, הלך לשולחן והביא לי ספר שהוא קורא על פרל הארבור. זה מלמד אותך שבזמן אמת הקצינים הכי בכירים ניסו לבדוק איפה הם טועים, ובכל זאת הם טעו. אסור לנו לשפוט את האויב שלנו בעיניים מערביות. לא מספיק הפנמנו שהם חושבים אחרת לגמרי מאיתנו".

    כהנא תקף את עמיתיו: "אני חושב שגם לתקשורת יש אחריות. לא מספיק עיתונאים היו ביקורתיים כלפי מערכת הביטחון. בנוסף, אסור היה להיכנס לחשבונות בזמן המלחמה".



    0 תגובות